Uitgelicht SugarCRM

Een CRM systeem en CRM strategie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. De CRM Visie & Strategie als het doel en het CRM systeem als het middel.

CRM systemen hebben in de afgelopen jaren grote ontwikkelingen doorgemaakt: op het vlak van de user interface, connectiviteit, mobiliteit en sociale media. Deze ontwikkelingen lopen parallel met de opmars van respectievelijk het gebruik van smartphones, tablets en social media. De ontwikkelingen op het vlak van de User Interface is onbetwist het belangrijkste deel van de software vanuit eindgebruikers perspectief. Immers, hoe gebruiksvriendelijker de user interface des te krachtiger de software.

Ontwikkelingen die niet meer weg te denken zijn in de huidige wereld waarin centraal staan:

Leeswijzer:

  • Kenmerken SugarCRM
  • Wanneer SugarCRM in te zetten?
  • Prijzen en versies.
  • Aan de slag met SugarCRM.

Kenmerken SugarCRM

SugarCRM? SugarCRM is een professionele SaaS CRM oplossing. Inzetbaar voor zowel kleine als grote bedrijven. Profit als Non profit. Inzetbaar voor Business 2 Business, Business 2 Consumer als Business 2 Governement. Maar ook voor gemengde toepassingen, bijvoorbeeld B2B en B2C. SugarCRM heeft zich in korte ontwikkeld tot een CRM speler van formaat. Analisten als Forrester en Gartner beoordelen SugarCRM als een van de marktleiders. Andere leidende CRM spelers zijn partijen als SalesForce, Microsoft CRM, Oracle CRM.

Kenmerken:

1. Flexibel. Volgt uw werkwijze en (klant) processen.

SugarCRM is, dankzij de zeer hoge mate van flexibiliteit, maximaal af te stemmen op uw business & bedrijfsvoering. Met SugarCRM zijn een onbeperkt aantal vrije velden aan te maken. Ook zijn, met alle versies, eenvoudig extra modules aan te maken. Voorbeeld. Op basis van de standaard contacten module, is er een aparte module aan te maken voor  de contactpersonen (externe relaties) en een aparte module voor HRM / personeel ( interne relaties.) Uiteraard is de HRM module af te schermen voor niet geautoriseerde gebruikers.

SugarCRM is vanaf het eerste moment opgezet als een cloud oplossing. Er is geen additionele hardware of software benodigd om er mee aan de slag te gaan. Het draait op alle systemen: Windows, Mac, tablets en Smartphone. Een app voor Android en iPhone is inbegrepen. SugarCRM is desgewenst ook zelf te hosten, on premise.

2. Intuïtief. Eenvoudig te leren systeem en omgeving voor uw onderneming.

Met de komt van versie 7 heeft SugarCRM de eindgebruiker centraal gesteld. SugarCRM heeft als strategie, We put the ‘I” in CRM. I, het individu. Youtube met uiteenzetting>>. SugarCRM is vergaand per gebruiker op maat in te stellen: iedere gebruiker heeft zijn of haar eigen dashboards, menustructuren, etc. Hiermee kunnen gebruikers er snel mee uit te voeten.

De implementatie tijd is korter en sneller – en dus goedkoper – dan vergelijkbare CRM oplossingen.

3. Open. Integreert met uw omgeving.

SugarCRM is kostenefficiënt te integreren met andere non cloud en cloud oplossingen als Google Apps, Kantoorautomatisering, email, website en met andere in gebruik zijnde systemen als uw financiële systeem.

Vanuit de integratie met andere systemen, 360 graden klanten inzicht. Kostenefficiënt, een koppeling (API) hoeft niet door de leverancier of implementatiepartner gedaan te worden maar kan – desgewenst – ook door een (eigen) programmeur gerealiseerd worden.

Wanneer SugarCRM?

Ik adviseer en zet vaak SugarCRM in wegens genoemde kenmerken. Dit is ook de reden dat klanten de keuze hebben gemaakt voor SugarCRM. Zo heb ik een klant waar de bedrijfsprocessen behoorlijk dynamisch zijn en regelmatig worden aangepast. Bij iedere wijziging wordt ook SugarCRM weer aangepast aan de veranderingen in de bedrijfsvoering. Maar er is meer. Feitelijk is ieder (klant)bedrijfsproces wel onder te brengen in SugarCRM, zonder maatwerk. Wanneer niet? SugarCRM is minder aantrekkelijk voor kleinere omgevingen: sinds eind 2014 heeft SugarCRM als instapmodel de Professional Edition met 10 gebruikers. Voor dit soort omgevingen is Zoho CRM>> een uitstekend alternatief.

Voor omgevingen vanaf 10 gebruikers tot grote bedrijven is SugarCRM daarentegen een uitstekende CRM oplossing. Flexibel en kostenefficient in te voeren. SugarCRM is specifiek voor best of breed oplossingen, SugarCRM biedt geen inbound marketing, social listening of geavanceerde email marketing tools. SugarCRM biedt daarentegen uitstekende integratie mogelijkheden met dit soort oplossingen.

Prijzen en versies SugarCRM

SugarCRM heeft een overzichtelijk licentiemodel, geen verassingen achteraf. SugarCRM biedt twee versies, de Professional en de Enterprise Edition.

Professional Edition.

De Professional Edition is een complete, professionele, CRM oplossing. Deze versie biedt ondermeer: Sales Force Automation en forecasting, marketing lead management, support en call center automation, rapportage en dashboards, SugarCRM Mobile (iPhone en Android.) Prijzen jaarabonnement SugarCRM Professional Edition op Software As A Service (SaaS) basis:

Enterprise Edition.

De Enterprise Edition is voor grote bedrijven met enterprise vereisten: enterprise opportunity management en forecasting, customer self-service portal, custom Activity Streams, Native SQL reporting en 2 sandboxes. Prijzen aarabonnement SugarCRM Enterprise Edition op Software As A Service (SaaS) basis.

Aan de slag

SugarCRM is een cloud oplossing. De oplossing wordt besteld via het SugarCRM kanaal. Na het activeren kan er snel mee gewerkt worden. Veel zaken zijn al voor gedefinieerd. Het is wel zaak om goed na te denken over de inrichting. Hoe zien de processen er in de gewenste situatie eruit, hoe vertalen we deze met SugarCRM? Welke velden, rapportages, worklfows etc. Goedkoop is duurkoop, mijn advies: neem in ieder geval voor de eerste opzet van het systeem een implementatiepartner in de hand.

Meer weten?

The Best CRM biedt all in one met SugarCRM of ZohoCRM. Afhankelijk van de complexiteit van de gewenste oplossing en de te voeren processen, kan een van de twee oplossingen worden ingezet. Een stap terug: zijn er nog veel onduidelijkheden over de invoering van CRM? Wel of geen CRM systeem. Wat moet CRM gaan brengen? Interne verdeeldheid? Voor deze vraagstukken biedt The Best CRM een CRM Pakketselectie traject.

The Best CRM.
Passionate about delighted customers

Ik begeleid bedrijven met de transformatie naar klantgericht ondernemen. Dit doe ik door de Klant centraal te stellen in de bedrijfsvoering. In mijn visie is CRM / customer experience samenwerking met de klant als verbindend perspectief, ondersteund door de juiste (CRM) technologie. Het effect? Een flexibele organisatie met lagere kosten, betere resultaten én loyale en betrokken klanten.

Reageren is niet (meer) mogelijk.

Chat

Waar kan ik u mee helpen?