The Best CRM Update maart 2017

Geachte lezer,

2017? Volgens analisten zet het economisch herstel door, de internationale omgeving blijft echter onzeker. Hoe gaat het nieuwe kabinet eruit zien, wat worden de speerpunten in het regeringsbeleid?

Een ding is zeker, CRM & klantgericht ondernemen is en blijft actueel. Aan de ene kant zien we dat de klantverwachting steeds hoger komt te liggen en veranderingen in markten & ketens. Aan de andere kant zien we technologische ontwikkelingen om hier op in te spelen en de klantervaring naar een hoger plan te trekken.

Ter inspiratie, de eerste CRM update van 2017. Onderwerpen:

  • Klantgericht ondernemen & CRM anno 2017.
  • CRM & Agile Scrum, een gouden combinatie?
  • In de rubriek uitgelicht, BPM Online CRM.
  • Update van mijn uit te brengen CRM management boek.

Lees snel verder!

Met enthousiaste groet,

Edwin J. Best RB

The Best CRM

Klantgericht ondernemen en CRM anno 2017.

Het lijkt elk jaar beter te gaan met klantgericht ondernemen. Tegelijkertijd stijgen onze verwachtingen als klant, B2B als B2C. De lat om aan de klantverwachting te (blijven) voldoen c.q. te overtreffen komt steeds hoger te liggen. Dit in een context van een snel veranderende wereld. In deze post:

  1. De klant anno 2017.
  2. Organisatieontwikkelingen anno 2017.
  3. CRM strategie anno 2017.

Post CRM anno 2017>> 

Ontwikkelingen CRM systemen, uitgelicht BPM Online CRM.

Middel en doel, het CRM systeem als onlosmakelijk “middel” voor het “doel”, de CRM strategie. Op welke wijze kunnen CRM systemen organisaties ondersteunen met de snelle veranderingen? BPM Online CRM speelt hier op in door BPM (Business Proces Management) als basis te nemen.

In deze CRM uitgelicht: Post BPM Online CRM>>

Eerdere CRM updates: ArchieCRM>>,  SuperOffice CRM>>, Oracle CRM>>, Microsoft Dynamics CRM>> (update met  het 365 licentiemodel) en SugarCRM versie 7>>.

SalesForce volgt in een volgende update.

Agile Scrum en CRM een gouden combinatie?

Veel CRM partijen maken voor de implementatie van een CRM oplossing gebruik van Agile / Scrum. Wat is nu Agile, wat is Scrum? Wanneer en waarom is Agile Scrum in relatie tot CRM goed inzetbaar en wanneer niet? Waar op te letten?

Post Agile Scrum en CRM>>

 

Update CRM management boek

Achter de schermen werk ik hard aan mijn CRM management boek. Het script is inmiddels in concept klaar. Centraal staat de nieuwe werkelijkheid in klantgedrag en de inzet van technologie om hier op in te spelen. Hieraan gekoppeld, op welke wijze een CRM strategie te bepalen en deze met succes invoeren en doorvoeren.

Hierover van gedachten wisselen, welke onderwerpen mogen niet ontbreken of zelf een bijdrage leveren? Laat het mij weten! Via WA, email, chat of een belletje. Ik kijk uit naar je reactie! 


*** Meer weten over CRM en klantgericht ondernemen? ***

 Whitepaper succesvol CRM>> 

 Whitepaper succesvol CRM>> 

Meer weten?

The Best CRM.
Passionate about delighted customers

Ik begeleid bedrijven met de transformatie naar klantgericht ondernemen. Dit doe ik door de Klant centraal te stellen in de bedrijfsvoering. In mijn visie is CRM / customer experience samenwerking met de klant als verbindend perspectief, ondersteund door de juiste (CRM) technologie. Het effect? Een flexibele organisatie met lagere kosten, betere resultaten én loyale en betrokken klanten.

Reageren is niet (meer) mogelijk.

Chat

Waar kan ik u mee helpen?