The Best CRM management boek, succesvol klantgericht ondernemen

1 oktober 2019 bestaat The Best CRM – alweer – 10 jaar. Tijd om daar op een bijzondere manier bij stil te staan! Hiertoe breng ik in 2019 mijn CRM management boek uit met als voorlopige werktitel:  Succesvol klantgericht ondernemen.

Het ontstaan.

In de afgelopen tien jaar heb ik uiteenlopende organisaties mogen begeleiden met CRM vraagstukken met een breed scala aan CRM / Customer Experience vraagstukken; CRM-strategie, CRM-selectie, CRM-implementatie. Nationaal als internationaal.

Daarnaast heb ik lezingen verzorgd, symposia bezocht, véél gesprekken gevoerd  en over diverse onderwerpen geschreven in de vorm van blog posts. Deze ervaringen hebben tot veel inzichten geleid. Voorbeeld; De uitdagingen met klantgericht ondernemen in een B2B omgeving zijn vanuit organisatorisch perspectief op hoofdlijnen hetzelfde in Amerika als in Nederland. Dit ondanks de grote verschillen in onze cultuur en de cultuur in Amerika en hieraan gekoppeld de stijl van leiding geven.

Deze opgedane CRM ervaring aangevuld met:

  • onderbouwing met (evidance based) modellen en study’s.
  • organisatorische ontwikkelingen op het vakgebied (van top down besturing naar co creatie.)
  • technologische ontwikkelingen op het vakgebied (digitalisering.)

aangevuld met mijn visie en ontwikkelde modellen vormen tezamen het boek.

Opzet

Het boek behandelt het vakgebied klantgericht ondernemen integraal: strategie, technologie, organisatie. Ik heb er bewust voor gekozen om niet uit te gaan van een bepaalde discipline als inbound marketing of technologie als kunstmatige intelligentie. Maar de samenhang tussen dit alles te behandelen.

De opzet is praktisch en gelardeerd met cases, checklist en do’s en don’ts.

Onderwerpen

  • Ontwikkelingen in het vakgebied.
  • De essentie van klantgericht ondernemen.
  • Nieuwe werkelijkheid in:
    • klantgericht ondernemen.
    • (CRM) technologie.
    • organisatie van klantgericht ondernemen.
  • Bouwstenen van CRM en klantgericht ondernemen.
  • Een winnende koers uitzetten, CRM visie en strategie.
  • Implementatie, de succesvolle executie van de strategie.
  • Meten, zijn we op koers?

Doelgroep

De ervaren manager, CRM professional als (CRM) student. Voor de manager een leidraad om CRM succesvol in te voeren. Voor de CRM professional een integraal handboek. Voor de student een naslag werk in het vakgebied.

Meer weten, onderwerpen toevoegen, co writer?

  • Neem contact op, dan spreken we dit door!
Reageren is niet (meer) mogelijk.

Chat

Waar kan ik u mee helpen?