The Best CRM management boek, succesvol klantgericht ondernemen.

1 oktober 2019 bestaat The Best CRM – alweer – 10 jaar. Tijd om daar op een bijzondere manier bij stil te staan! Hiertoe breng ik in 2019 mijn management boek uit met als voorlopige werktitel:  Succesvol klantgericht ondernemen, in de mix Customer Experience & CRM.

Het ontstaan.

In de afgelopen tien jaar heb ik uiteenlopende organisaties mogen begeleiden met een breed scala aan CRM / Customer Experience vraagstukken; CRM & Customer Experience strategie, CRM-selectie, CRM-implementatie. Nationaal als internationaal.

Daarnaast heb ik lezingen verzorgd, ben ik jurylid & chair van de International Customer Experience awards, heb ik symposia bezocht, véél gesprekken gevoerd en over diverse onderwerpen geschreven in de vorm van blog posts. Deze ervaringen hebben tot veel inzichten en best practices geleid.

Deze opgedane ervaringen aangevuld met:

  • onderbouwing met (evidence based) modellen en study’s.
  • actuele organisatorische ontwikkelingen (leiderschap, service design.)
  • actuele technologische ontwikkelingen (digitale transformatie.)

aangevuld met mijn visie en ontwikkelde modellen vormen tezamen het boek.

Opzet

Het boek behandelt het vakgebied klantgericht ondernemen integraal: strategie, technologie, organisatie. Ik heb er bewust voor gekozen om niet uit te gaan van of CRM of Customer Experience. Maar de samenhang hiertussen te behandelen.

De opzet is praktisch en gelardeerd met cases, checklist en do’s en don’ts.

Onderwerpen op hoofdlijnen

Klantgericht ondernemen? Wat zijn de ontwikkelingen en wat is de context & essentie van succesvol klantgericht ondernemen.

Aan de slag met een stappenplan.

Met een stappenplan wordt het totale proces van veranderingen via CRM en Customer Experience strategieën en ambitiebepaling tot en met de implementatie voor de eigen onderneming of instelling uiteengezet.

Ik zet hiertoe het, uit service design afkomstige, model The Double Diamond in. De kern van Double Diamond is een duidelijke markering tussen strategie (ontdekken en definiëren) en uitvoering (ontwikkeling en de invoering. Tussen het begrijpen van waarom en het bepalen van hoe en vervolgens het creëren van resultaten.

Doelgroep

Ervaren manager & Customer Experience / CRM professional als student. Voor de manager een leidraad om klantgericht ondernemen succesvol in te voeren. Voor de CRM / Customer Experience professional een integraal handboek. Voor de student een naslagwerk in het vakgebied.

Meer weten, onderwerpen toevoegen, co writer?

  • Neem contact op, dan spreken we dit door!
Reageren is niet (meer) mogelijk.

Chat

Waar kan ik u mee helpen?