The Best CRM management boek, succesvol klantgericht ondernemen.

Sinds 1 oktober 2009 realiseer ik samen met klanten & business partners projecten en adviestrajecten op het vlak van CRM, customer experience en klantgericht ondernemen. De opgedane ervaringen aangevuld met de meest recente trends & ontwikkelingen heb ik vertaald in mijn in 2019 uitgebrachte management boek:

Succesvol klantgericht ondernemen?

Als je klantgericht wilt ondernemen, sta je voor twee uitdagingen. Je moet de techniek op orde hebben en je moet de juiste cultuur in de organisatie weten te krijgen. In de praktijk is de techniek – het CRM-systeem – vaak leidend in plaats van ondersteunend. Terwijl de customer experience net zo goed wordt bepaald door de houding van management en medewerkers.

In Succesvol klantgericht ondernemen schets ik de stappen die leiden naar een succesvolle combinatie van techniek en klantbeleving. Ik help je om het benodigde leiderschap vorm te geven en aandacht te houden voor de medewerker.

Klantgericht ondernemen is maatwerk. Dat geldt niet alleen voor de benadering van de klant, maar ook voor de interne processen die het mogelijk maken. Met dit boek bepaal je zelf je strategie en stel je je eigen mix van maatregelen samen.

Opzet

Vanuit de theorie én praktijk zie ik dat CRM en customer experience strikt gescheiden werelden zijn, er is geen integrale aanpak. Terwijl je juist een ijzersterke basis creëert voor onderscheidend en succesvol klantgericht ondernemen door delen van CRM en customer experience te verenigen.

Het boek geeft antwoorden op vragen als:
• Wat moet ik doen om klantgericht ondernemen met succes in te voeren?
• De invoering van klantgericht ondernemen is mislukt, wat kan ik doen om het weer vlot te trekken?
• Op welke manier kan ik technologie (CRM en digitalisering) inzetten om klantgericht te ondernemen?

De opzet is praktisch en gelardeerd met cases, checklist en do’s en don’ts.

Inhoud

Onderwerpen op hoofdlijnen

Inkijkexemplaar

Doelgroep

Eigenaar, ondernemer, manager, customer experience / CRM professional en student. Voor de eigenaar, ondernemer, manager een leidraad om klantgericht ondernemen succesvol in te voeren. Voor de CRM / customer experience professional een integraal handboek. Voor de student een naslagwerk in het vakgebied.

Fasterclass en masterclass

Met dit boek als leidraad heb ik een fasterclass en masterclass succesvol klantgericht ondernemen ontwikkeld. De fasterclass is op basis van open inschrijving en de masterclass is op basis van incompany.

Meer weten?





Ik heb de Privacyverklaring gelezen en ga akkoord.

Reageren is niet (meer) mogelijk.

Chat

Waar kan ik u mee helpen?