SugarCRM roadmap 2015

Sinds de komst van SugarCRM release 7.2 (2014), is het enige tijd stil geweest aan het SugarCRM “release front”. Zelf denk ik dat de overgang van versie 6 naar 7 Sugar meer tijd heeft gekost dan was ingeschat.

Afijn, de hoogste tijd voor een release offensief! Eind 2014 / begin 2015 is release 7.5 uitgekomen, dit als opvolger van release 7.2. Daarnaast is de roadmap voor 2015 vastgesteld. in deze post alle ins en outs.

Release 7.5, planning eind 2014 / begin 2015. Deze release bevat ondermeer:

  • D&B integratie. SugarCRM bood al een integratie met D&B. SugarCRM D&B integratie. Release 7.5 biedt een verdergaande integratie met D&B.
  • Activity streams. De activity streams worden met release 7.5 verder geoptimaliseerd. Er zijn diverse filters toegevoegd om je gewenste stream in te kunnen stellen. Deze stream is nu toe te voegen aan je eigen home pagina als via het intelligence panel.
  • Social support met Twitter. Een Twitter dashlet maakt het mogelijk om vanuit Twitter berichten in keer cases aan te maken. Hiertoe is er aan het Twitter dashlet een knop “maak case aan” toegevoegd. Cases? Bij diverse klanten worden cases ingezet voor andere toepassingen dan support vragen. Bijvoorbeeld voor projecten en aanvragen. Met deze functionaliteit kunnen er, naar gelang de toepassing, in een keer vanuit Twitter berichten bijvoorbeeld aanvragen worden aangemaakt.
  • Gebruikerservaring. Versie 7.5 biedt een verbeterde toegankelijkheid en gebruikers configuratie voor zowel de desktop als tablets: met SugarCRM Mobile 2.3 is de gebruikerservaring op tablets verbeterd. SugarCRM mobile 2.3 biedt op tablets een nieuwe weergave met drie panelen. Verder wordt herkent welk apparaat gebruik wordt, een smartphone of tablet, en SugarCRM past zich hier automatisch op aan. Sugar Mobile is tenslotte geschikt voor zowel Android als iOS tablets.

Release 7.6, planning Q1 2015. Deze release bevat ondermeer:

  • Workflows. SugarCRM Enterprise Edition biedt met 7.6 een grafische workflow functionaliteit met standaard Business Process Management (BPM 2.0) functionaliteit op basis van ProcessMaker.
  • WAMP stack en support: voor Microsoft SQL Server en Oracle database.
  • Calls en meetings. Deze modules gaan met 7.6 over op de nieuwe user interface van Sugar 7. Nog enkele modules, als calls en meetings, waren gebaseerd op de versie 6 user interface: geen filters om te zoeken maar een zoekfunctionaliteit, geen dynamische list views. Voor de admin gebruikers, geen edit en list views meer maar een view om in te ontwikkelen.
  • Logic hooks. Logic hooks voor de desktop versie komen nu ook beschikbaar voor mobile devices.
  • Tagging. Tagging is nu ook mogelijk voor maatwerk modules.

Release 7.7, planning Q2 2015. Deze release bevat ondermeer:

  • Views. Op rol gebaseerde views: voor de Enterprise versie kan de weergave van een module automatisch worden aangepast aan de betreffende rol van een gebruiker. Hiermee sluit deze naadloos aan op de specifieke informatiebehoefte naar gelang de rol: bijvoorbeeld marketing, sales of support. Tevens zal deze functionaliteit ook direct beschikbaar zijn in Sugar Mobile.
  • Global search. Verbeterde zoekfunctionaliteit, een global search zoekopdracht levert nog relevantere zoekresultaten op, toont nog meer informatie bij de resultaten en biedt tenslotte de mogelijkheid om resultaten te filteren of te sorteren.
  • Dashlets en grafieken in de mobiele apps. Met de app kunnen zowel dashlets worden ingezet als de mogelijkheid om rapportages te kunnen draaien.

Release 7.8 en vervolg. Planning vanaf het tweede halfjaar 2015. Op de rol staan ondermeer:

  • Rapportage module. De rapportage module wordt verder geoptimaliseerd.
  • Google integratie. De Google integratie wordt nog verder uitgebreid.
  • Knowledge base. De knowledge base module gaat over van de user interface van versie 6 naar de user interfase van versie 7.
  • Offerte module. De offerte module wordt herzien en gaat over van de user interface van versie 6 naar de user interfase van versie 7. Tevens kunnen dan met de App offertes worden aangemaakt en gemuteerd.
  • Agenda. Met de app komt er een native integratie met de kalender.
  • Relatiebeheer. Intelligente relatiebeheer management mogelijkheden.

Het bovenstaande is een voorlopige planning, bron: SugarCRM. Wijzigingen voorbehouden.

Meer weten?

The Best CRM.
Passionate about delighted customers

Ik begeleid bedrijven met de transformatie naar klantgericht ondernemen. Dit doe ik door de Klant centraal te stellen in de bedrijfsvoering. In mijn visie is CRM / customer experience samenwerking met de klant als verbindend perspectief, ondersteund door de juiste (CRM) technologie. Het effect? Een flexibele organisatie met lagere kosten, betere resultaten én loyale en betrokken klanten.

Reageren is niet (meer) mogelijk.

Chat

Waar kan ik u mee helpen?