SugarCRM Release notes 7.1.5. De belangrijkste verbeteringen, optimalisaties en bug fixes en alles over de project module v7 en intern SocialCRM.

SugarCRM Professional Editie 7.1.5 is nu beschikbaar voor zowel On Demand gebruik als voor bestaande Sugar 6.7 gebruikers om over te gaan op versie 7: in Q1 wordt er een aanvang gemaakt om bestaande On demand klanten op te gaan waarderen naar versie 7.1.5.

Verbeteringen

Versie 7.1.5 is een tussenstap naar 7.2. Versie 7.2 is een belangrijke update die eveneens in Q1 wordt verwacht. Verbetering met 7.1.5. zijn:
  • optimistic locking: meerdere gebruikers kunnen nu gelijkertijd aan het zelfde record werken zonder elkaars wijzigingen te overschrijven.
  • Lead conversie configuratie: er kunnen nu extra modules voor de lead conversie worden toegevoegd via de studio.
  • Record View configuratie: administrators kunnen nu nieuwe panels voor record views opnemen. Panels kunnen worden ingezet voor het logisch groeperen van informatie.
  • Module Search Sticky Filters: zodra een gebruiker een filter creëert voor een bepaalde list view, dan wordt de volgende keer als deze list view wordt opgeroepen automatisch dit laatste filter gebruikt.
  • Module Search Usability: de filter mogelijkheden zijn uitgebreid. Het is nu  mogelijkheid om een filter te resetten of leeg te maken, er zijn verbeteringen voor het ordenen van filters en de mogelijkheid voor heldere namen voor de filters.

Intern Social CRM, de activity streams van Sugar v7.


(Intern) Social CRM was al beschikbaar voor versie 7.1. Net als bij andere Social media tools is met het @ teken een bericht / vraag te posten voor (een) andere Sugar gebruiker(s) over een klant, project of anderszins. Met het # teken zijn andere records op te roepen.
In plaats van een email aan een collega te sturen (of te bellen) met een vraag over een klant of project, kan dit geheel via Sugar verlopen. De gehele historie – of activity streams in termen van Sugar – staat centraal bij deze klant: efficient en effectief ondernemen.
Efficient. Er kan er beter intern worden samengewerkt als het geven van updates aan collega’s: reageren in de context via posts. Effectief. De klant krijgt bij een contact een betere belevenis doordat alle informatie gelijk voor handen is.
Tenslotte is er ook de mogelijkheid om records te volgen.

Project module

SugarCRM biedt standaard het geheel van Sales Force Automation, Marketing Automation en Service Automation. Versie 6 bood hiernaast ook een projectmodule, dit is echter geen core competentie. Vanaf versie 7.0 is de Project module geen out-of-the-box module meer van Sugar. Deze is echter wel beschikbaar middels een package. Deze kan geïnstalleerd worden via de Module Loader om op deze wijze gebruik te maken van de Project module.

Bestaande klanten?

Voor klanten die werken met 6.7.x – en gebruik maken van de Project module met bestaande data – wordt deze module automatisch geactiveerd.

Enkele bestaande bugs

  • The Twitter connector kan niet gemapt worden met velden met de Map Connector Fields.
  • De Studio wordt niet goed weergegeven met Windows 8 met andere browsers dan IE 10.
  • Help texten worden niet weergegeven.
  • Bij het toevoegen van producten aan een offerte met hogere prijzen dan 1000, worden deze producten niet gerepresenteerd in het zoek venster.
  • Toegang tot Sugar met de Chrome browser op een iOS apparaat kan tot performance problemen geven. De Safari browser is aanbevolen voor het gebruik met iOS apparaten.
  • De list view laden kan tot performance problemen leiden als de hoeveelheid data toeneemt.
  • Activiteiten gekoppeld aan een contact verschijnen niet in de Task dashlet van dat betreffende contact.
  • Het zoeken naar producten om toe te voegen aan een offerte op basis van de selectie van een categorie functioneert niet goed. Workaround, de categorienaam direct in te geven.

Opgeloste issues

  • Bij de creatie van een nieuwe offerte via het subpanel van een opportunity, wordt nu de betreffende account automatisch toegevoegd.
  • De Module Builder leek wel te werken maar gaf diverse problemen in de praktijk. Is opgelost.
  • Het Openen van een link naar een record in een nieuwe browser tab duurde veel langer dan het record te openen in de bestaande browser tab. Is opgelost.

Meer weten?

The Best CRM.
Passionate about delighted customers

Ik begeleid bedrijven met de transformatie naar klantgericht ondernemen. Dit doe ik door de Klant centraal te stellen in de bedrijfsvoering. In mijn visie is CRM / customer experience samenwerking met de klant als verbindend perspectief, ondersteund door de juiste (CRM) technologie. Het effect? Een flexibele organisatie met lagere kosten, betere resultaten én loyale en betrokken klanten.

Reageren is niet (meer) mogelijk.

Chat

Waar kan ik u mee helpen?