Persbericht ‘Succesvol klantgericht ondernemen begint bij het management’

Als je klantgericht wilt ondernemen, sta je voor twee uitdagingen. Je moet de techniek op orde hebben en je moet de juiste cultuur in de organisatie weten te krijgen. In de praktijk is de techniek – het CRM-systeem – vaak leidend in plaats van ondersteunend. Terwijl de ervaring van de klant net zo goed wordt bepaald door de houding van management en medewerkers.

‘Volgens recente onderzoeken gaat het vooral mis omdat bedrijven vaak geen strategie hebben en geen aandacht besteden aan de ontwikkeling van de juiste cultuur onder medewerkers’, zegt Edwin Best, CRM en customer experience-expert die organisaties helpt met de transformatie naar klantgericht ondernemen. ‘Veel bedrijven zien CRM als een IT-project, terwijl er ook leiderschap en aandacht voor de medewerker voor nodig zijn.’

Succesvol klantgericht ondernemen

In het boek Succesvol klantgericht ondernemen, dat eind september is verschenen, schetst Edwin Best de stappen die leiden naar een succesvolle combinatie van techniek en klantbelevening. Hij helpt je om het benodigde leiderschap vorm te geven en aandacht te houden voor de medewerker.

Klantgericht ondernemen is maatwerk. Dat geldt niet alleen voor de benadering van de klant, maar ook voor de interne processen die het mogelijk maken. Met dit boek bepaal je zelf je strategie en stel je je eigen mix van maatregelen samen.

Edwin Best werkte in sales, marketing en CRM bij een aantal internationaal opererende bedrijven. Met zijn bedrijf The Best CRM begeleidt hij ondernemers met klantgericht ondernemen. Hij adviseert over strategie, voice of the customer en journey mapping en bij de invoering van CRM en customer experience.

Best: ‘De klantbeleving wordt steeds vaker het onderscheidende element voor succes. Meer en meer worden er alleen nog zaken gedaan op basis van positieve aanbevelingen. Dit was al een trend in de consumentenmarkt, inmiddels is dit ook een trend in de zakelijke markt. Bedrijven die succesvol klantgericht ondernemen groeien en bloeien doordat klanten niet alleen financieel een bijdrage leveren, maar zich gaan gedragen als ambassadeur, als leverancier van ideeën en als servicemedewerker: ze helpen andere klanten in bijvoorbeeld communities.’

‘Ik heb het boek geschreven voor wie aan de slag wil met de invoering van klantgericht ondernemen of hier al mee bezig is. Het geeft inzicht in wat erbij komt kijken om klantgericht ondernemen met succes in te voeren. Het gaat over de middelen en de houding van management en medewerkers. Dit boek behandelt daarmee klantgericht ondernemen op een dieper niveau dan de meeste strikt technische boeken.’

Succesvol klantgericht ondernemen

Je CRM in lijn met customer experience voor betrokken klanten en medewerkers

Noot voor de redactie

Voor meer informatie, een recensie-exemplaar en een interview met Edwin Best kun je contact opnemen met uitgeverij BigBusinessPublishers, Donald Suidman, [email protected], 030-2270688, 06-27503441 of met Edwin Best, [email protected], 06-39892442

The Best CRM.
Passionate about delighted customers

Ik begeleid bedrijven met de transformatie naar klantgericht ondernemen. Dit doe ik door de Klant centraal te stellen in de bedrijfsvoering. In mijn visie is CRM / customer experience samenwerking met de klant als verbindend perspectief, ondersteund door de juiste (CRM) technologie. Het effect? Een flexibele organisatie met lagere kosten, betere resultaten én loyale en betrokken klanten.

Nog geen reacties.

Geef een reactie

Chat

Waar kan ik u mee helpen?