Online CRM, online succes!

Online CRM wordt nog beperkt toegepast in het bedrijfsleven. Dit terwijl het een fantastische tool is om efficiënt en effectief online leads te genereren. In dit artikel gaat gastblogger Frank Husmann in op wat online CRM is en biedt een concrete tool om hier direct mee aan de slag te gaan. Lees snel verder!

Direct nieuwe leads in jouw CRM met bedrijven herkenning.

Artikel online succes

De website vormt het kloppend hart van de online marketing strategie. Met strategieën als content marketing of inbound marketing.

Veel effort om bezoekers naar de website zien te trekken! Maar, wat doen we hier vervolgens dan mee?

Wist je dat gemiddeld genomen minder dan 3% van de website bezoekers hun gegevens achter laat via een formulier? Hierdoor mis je een hoop potentiële leads.

Inmiddels kun je een deel van de overige 97% van jouw website bezoekers herkennen door bedrijven identificatie software van Online Succes.

Voor een efficient en effectief sales en marketing proces kun je bovendien deze bedrijven meteen naar jouw favoriete CRM pakket sturen.

Waarom inzicht in de bedrijven die jouw site bezoeken?

Het herkennen van bedrijven is met name interessant voor B2B bedrijven. Zowel de marketing- als de salesafdeling krijgen hierdoor waardevolle informatie. De salesafdeling krijgt hiermee direct nieuwe prospects om te benaderen. Daarnaast kun je met deze bedrijven ook de upsell aan bestaande klanten faciliteren doordat je weet welke pagina’s door een bedrijf zijn bezocht. Als laatste is klantbehoud ook een reden om voor sales de bedrijven te kunnen herkennen.

De marketingafdeling kan vervolgens de content van de site beter afstemmen op de doelgroep. Je ziet namelijk precies welke bedrijfsbranches jouw site bezoeken. Ook het rendement van Google Adwords, beurzen, direct marketing acties of telemarketing is hierdoor inzichtelijk te maken. Dit is een van de “bijvangsten” van een CRM oplossing: meten is weten!

Eenvoudig starten zonder technische kennis

oorbeeld online bezoekerDoor een klein scriptje op jouw website te plaatsen, identificeert de software precies de bedrijven die jouw website hebben bezocht. Deze gegevens worden vervolgens verrijkt met KvK gegevens, omzet gegevens, branchegegevens, aantal werknemers en sociale netwerken.

Daarnaast is er een koppeling met LinkedIn zodat je kunt kijken wie er in je netwerk zit van het bedrijf om te contacten. Van de herkende bedrijven krijg je vervolgens dagelijks een e-mail overzicht: elke dag dus “verse” leads in je inbox.

Leads direct naar jouw CRM systeem sturen

Voorbeeld SugarCRMOm het je makkelijk te maken, kun je de bedrijven die je als lead hebt gemarkeerd meteen naar jouw favoriete CRM systeem sturen.

Hiermee hou je alle belangrijke gegevens in een systeem en voorzie je jouw salesteam van nieuwe leads.

Je kunt de herkende bedrijven vanuit de software sturen naar o.a.:

  • SugarCRM
  • Microsoft Dynamics CRM
  • Salesforce.

Voorbeeld: leads in SugarCRM.

Zelf kosteloos aan de slag

Als je zelf direct nieuwe leads wilt ontvangen, kun je de software van Online Succes kosteloos 1 maand uitproberen. Klik hier voor meer informatie en om een 1 maand uit te proberen>>

Biografie Frank:

Frank is co-founder van Online Succes: software om simpel en snel nieuwe B2B leads te generen om jouw sales mee te versnellen. Frank heeft o.a. veel kennis en ervaring met webdevelopment, (internationale) online marketing in de volle breedte en specifiek met content marketing en leadgeneratie. Daarnaast deelt hij zijn kennis graag via trainingen en presentaties.

Meer weten?

The Best CRM                                                                                      Online Succes

Edwin Best                                                                                            Frank Husmann

[email protected]                                                                            [email protected]

+31308771370                                                                                      +31235510055

Delen van deze informatie:

The Best CRM.
Passionate about delighted customers

Ik begeleid bedrijven met de transformatie naar klantgericht ondernemen. Dit doe ik door de Klant centraal te stellen in de bedrijfsvoering. In mijn visie is CRM / customer experience samenwerking met de klant als verbindend perspectief, ondersteund door de juiste (CRM) technologie. Het effect? Een flexibele organisatie met lagere kosten, betere resultaten én loyale en betrokken klanten.

Reageren is niet (meer) mogelijk.

Chat

Waar kan ik u mee helpen?