Masterclass klantgericht ondernemen op basis van een CRM / CE strategie.

Naast een fasterclass klantgericht ondernemen biedt The Best CRM Academy een masterclass klantgericht ondernemen. CRM / Cx organisatieontwikkeling op basis van een eenjarige incompany leergang.

Aanpak? Het programma is gericht op een duurzame organisatie ontwikkeling, door de ontwikkeling van:

  • CRM / CE kennis & kunde.
  • Competenties op het vlak van klantgericht ondernemen.
  • Handvatten op het vlak van verandermanagement.
  • Reflectie op gedrag & samenwerking.

bij haar eigen medewerkers krijgen bedrijven zelf de know how en vaardigheden in huis om Klantgericht Ondernemen doelgericht en succesvol aan te pakken

Baten? Voor uw afdeling of onderneming een toekomstgerichte slag maken op het vlak van klantgericht ondernemen. Action learning, met ieder leerblok kunt U concreet aan de slag!

Investering?  In tijd, 12 dagdelen. In geld, incompany voor maximaal 12 personen € 9.600,= . Met 12 personen slechts € 800,= per persoon!

Resultaat van Klantgericht ondernemen op basis van een CRM / CE strategie. 

Een doelgerichte CRM / CE strategie draagt bij aan de groei en bloei van de onderneming. CRM / CE is vooral een visie & strategie gericht op het ontwikkelen van waardevolle en duurzame relaties met al haar stakeholders ondersteund door processen en (CRM) informatiesystemen. CRM /CE vraagt om afstemming van strategie, processen, systemen en bedrijfscultuur binnen de gehele organisatie. Het ontwikkelen van de kennis en kunde bij medewerkers is hiervoor cruciaal.

Resultaten:

  • Organisatie ontwikkeling: duurzaam klantgericht ondernemen.
  • Operatie: lagere kosten door efficiency, geoptimaliseerde klantprocessen.
  • Business: betere resultaten door een effectieve bedrijfsvoering, verbetering van de reputatie.

Geïntegreerde benadering

In deze praktijkgerichte leergang benaderen we klantgericht ondernemen geïntegreerd. De verschillende thema’s worden in samenhang behandeld. Daarnaast is er ruime aandacht voor diverse aspecten die invloed hebben op een succesvolle en doelgerichte invoering van klantgericht ondernemen.

Het CRM opleidingsprogramma bestaat uit 12 lesdagen van een dagdeel verspreid over 12 maanden.

1. CRM / CE Strategie

1.1 Onderscheidend klantgericht ondernemen.

CRM invoering

  • CRM / Ce reis in de tijd. Wat zijn de trends & ontwikkelingen? Technologie & digitalisering.
  • Introductie CRM strategieen.
  • Wat is er nodig om tot een klantgestuurde onderneming te komen?

Duur & Resultaat. Een dagdeel. Helder inzicht in klantgericht ondernemen met de laatste ontwikkelingen hierin en bewustwording wat nu de crux is.

1.2 CRM analyse & visie.

  • Klant & markt analyse:
    • Wat zijn de markt en en klant ontwikkelingen?
    • Hoe is uw klantenbestand opgebouwd?
    • Wat is de waarde van & voor de klant?
    • Wat is een loyale klant en hoe stuurt U hierop?
    • Welke klantbedieningsconcepten passen het beste bij welke typen klanten?
  • Gekoppeld aan de analyse, onderscheidend ondernemen op basis van CRM / Cx: de ontwikkeling van de visie voor de stakeholders (klanten, medewerkers, leveranciers, ketenpartijen) van de onderneming.

Duur & Resultaat. Twee dagdelen. Helder inzicht in de markt en klanten en op basis hiervan een visie op klantgericht ondernemen.

1.3 CRM GAP analyse.

Bachelor CRM leergang

  • Een aan de eigen organisatie gekoppelde integrale organisatieanalyse (7S model) met als kader de klant & markt analyse en de visie van de organisatie.
  • GAP analyse opstellen.
  • Oplossingsrichtingen bepalen.

Duur & Resultaat. Een dagdeel. Helder inzicht in de GAP met oplossingsrichtingen voor de brug tussen de visie en de huidige situatie.

1.4 CRM & klantprocessen.

CRM en efficiënte & effectieve processen

  • Op welke wijze kan een bedrijf haar (klant)processen zo  inrichten dat het past bij de vastgestelde CRM visie GAP analyse?
  • Aan de slag met Lean Makigami voor de ontwikkeling van integrale, afdelingsoverschrijdende, klantprocessen.

Duur & Resultaat. Twee dagdelen. Interactief vastgestelde afdelingsoverschrijdende processen. Waar opportuun kan het team zelf (deel)processen gaan bepalen / optimaliseren.

1.5 CRM & Informatie.

  • (Klant) management informatie staat centraal op basis van een 360 graden feedback, inclusief social monitoring.
  • Op welke wijze de keuze te maken voor een passend CRM systeem.
  • Datahuishouding op basis van de AVG richtlijnen. Deming model.

Duur & Resultaat. Een dagdeel. Helder inzicht in op welke wijze de datahuishouding te koppelen aan de bedrijfsvoering via welke informatiesystemen.

2. Invoering  van de strategie klantgericht ondernemen

2.1 Business case.

  • Op basis van de strategie (deel 1) ontwikkelt het team een business case rond de invoering van CRM en presenteert deze.

Duur & Resultaat. Presentatie een dagdeel. Samenvatting deel 1, wat zijn de baten en kosten van de CRM strategie?

2.2 Organisatie ontwikkeling.

  • Veranderingen, organisatie ontwikkeling? Reis in de tijd.
  • Op welke wijze de organisatie ontwikkeling tot een succes te maken.
  • Koppeling GAP analyse en organisatie ontwikkeling.

Duur & Resultaat. Een dagdeel. Helder inzicht in op welke wijze een succes te maken van een verandering.

2.3 Customer Experience.

  • Samenwerken met de klant als verbindend perspectief.
  • Inrichting van de organisatie gekoppeld aan de reis van een klant: customer life cycle, customer buyer journey & touch points, stakeholder analyse en netwerken.

Duur & Resultaat. Een dagdeel. Helder inzicht in de klantreis en welke samenwerking daarbij passend is.

2.4 Projectmanagement, Agile?

Agile Scrum | The Best CRM

  • Op welke praktische manier kan CRM ingevoerd kan worden op basis van Agile Scrum.
  • Er is zowel aandacht voor het invoeren van de strategie als het implementeren van het CRM ICT systeem.

Duur & Resultaat. Een dagdeel. Helder inzicht in op welke wijze de datahuishouding te koppelen aan de bedrijfsvoering via welke informatiesystemen.

2.5 Eindpresentie

  • De presentatie van de strategie inclusief het plan van aanpak voor de eigen organisatie vormt de eindpresentatie van het tweede halfjaar.

Duur & Resultaat. Een dagdeel. Gedurende het jaar is er al een eerste organisatie ontwikkeling tot stand gekomen. Presentatie van het vervolgtraject

Aanpak

Meerdere gastsprekers (experts met een ruime praktijkervaring) geven tijdens de bijeenkomsten invulling aan de uiteenlopende thema’s. In het programma is een constante afwisseling tussen theorie en praktijk.

Wij werken met het “action learning” principe. De leerstof is direct gerelateerd aan de werksituatie van de deelnemer. Met wat zij leren in de opleiding kunnen ze direct een verbetering tot stand brengen binnen hun bedrijf.

Doelgroep

shutterstock_74221276

Deze opleiding is interessant voor bedrijven die de ambitie hebben om – met een gezamenlijke inspanning – hun klanten centraal te stellen. Dit kan gelden voor zowel profit als non-profit bedrijven.

Het programma is bedoeld voor teams of medewerkers van verschillende afdelingen binnen één bedrijf. De deelnemers hebben bij voorkeur veel klantcontact. Ze zijn bijvoorbeeld werkzaam bij afdeling Verkoop, Marketing, Service of een Klant Contact Center.

Duur en investering

12 dagdelen verspreid over het jaar. Investering, € 9.600,= incompany, maximaal 12 personen. All in maar exclusief BTW en de kosten voor locatie en catering. Inclusief voorbereiding en nazorg. Met 12 personen slechts € 800,= per persoon!

Scholing en de fiscus

Bedrijven kunnen de kosten van een training of opleiding integraal als zakelijke kosten opvoeren. Ook extra kostenposten zoals begeleidingstijd en studieboeken zijn aftrekbaar.

Meer informatie

Deze informatie delen:

 

Trackbacks / Pingbacks

  1. 25 jaar Customer Relations Management | The Best CRM - 17 november 2012

    […] Bachelor CRM leergang […]

  2. The Best CRM Extra Update oktober 2012 | The Best CRM - 13 oktober 2012

    […] Bachelor CRM leergang […]

  3. Klantwaarde anno 2012. Sturen op zowel Klant betrokkenheid als Medewerker betrokkenheid. | - 19 augustus 2012

    […] Bachelor CRM leergang […]

Chat

Waar kan ik u mee helpen?