Best practise Trainingsburo CRM.

The Best CRM: CRM oplossingen voor trainingsbureaus

The Best CRM biedt “Trainingsburo CRM”. Een CRM best practise specifiek ontwikkeld voor en afgestemd op de business van trainings- en opleidingsbureaus. Trainingburo CRM is er in twee oplossingsvarianten, een oplossing op maat en op basis van all in one.

  • Best practise? Trainingsbureau CRM is vanuit de praktijk ontwikkeld voor en in nauwe samenwerking met verschillende trainings- en opleidingsbureaus.
  • CRM all in one? Voor ondernemers die behoefte hebben aan een praktische CRM aanpak: CRM all in one met een professioneel CRM systeem voor een vaste prijs. Specifiek voor goed overzichtelijke en beheersbare omgevingen. Voorbeeld: vervanging van een bestaand systeem dan wel de invoering van een nieuw systeem voor maximaal 10 gebruikers.
  • Op maat? Een aanpak op maat met een of meerdere CRM bouwstenen: bepaling van de CRM strategie, CRM selectie traject, de concrete invoering van CRM.

Trends en ontwikkelingen trainings- en opleidingsburo’s.

Post CRM voor trainings en opleidingsbureaus anno 2015>>

Kenmerken en resultaten Trainingsbureau CRM

De best practise “Trainingsbureau CRM” is ontwikkeld vanuit de praktijk en draagt bij aan het succes van uw bureau: de baten van de inzet van Trainingsbureau CRM verschillen per bureau. Bovendien kunnen de behoeftes anders zijn:

Klantgericht Ondernemen.

  • Doel: efficient en effectief klantgericht ondernemen. Betere resultaten tegenover lager kosten.
  • Oplossing: een professionaliseringsslag vanuit één integraal, online, systeem voor alle (klant)processen:

Marketing = >Sales => Trainingslogistiek ( beheer van de trainingen, inschrijvingen en uitvoering)=>Services (nazorg, evaluatie)=>Relatiemanagement

  • CRM componenten:
    • CRM oplossing met 360 graden inzicht in alle stakeholders: de eindklant, inschrijver, trainer(s) en deelnemers.
    • Lange termijn relatiebeheer, de juiste aandacht voor de juiste stakeholder (trainer, eindklant, cursist.)
    • Intern en extern samenwerken op basis van, real time, actuele informatie. De trainers op locatie hebben via hun Laptop of Smartphone (post mobile crm) toegang tot hun CRM voor de meest recente informatie: de presentielijst, eventuele last-minute afmeldingen als de trainingsbehoefte en status van de inschrijving. De contactgegevens van de cursisten online beschikbaar.

 Procesoptimalisatie, processen:

  • Marketing: het voeren van email marketing, web, print campagnes.
  • Sales: grip op de business voor zowel new business als klantbehoud & ontwikkeling. .
  • Trainingslogistiek:
    • Inschrijfproces: beheer en op basis van een flow het voeren van de inschrijvingen, open en of incompany.
    • Trainingen en projecten: beheer en op basis van een flow het voeren van de trainingen en de projecten.
  • Service: nazorg als evaluatie van een traject en opvolging.
  • Relatiemanagement: communicatie en ondersteunende (opvolg)activiteiten met diverse stakeholders: trainer(s), eindklant, cursisten.
  • Facultatief:
    • online inschrijving voor cursussen & trainingen via een webshop.
    • uitbreiding met een coaching module inclusief cliënt volg systeem.

Doelgroep en aanpak Best Practise Trainingsbureau CRM

1) Best practise trainingsburo CRM op maat.

Dit traject is altijd op maat en bestaat in de basis uit een selectie van de volgende bouwstenen:

  1. Bepaling van de CRM visie & strategie.
    1. Wat is de CRM stip op de horizon?
    2. Business case: wat willen we bereiken met de invoering van CRM?
    3. Meer informatie CRM strategie>>
  2. Selectie van het ideale CRM systeem.
    1. Bepaling requirements en opstellen van het programma van eisen.
    2. Opstellen long list en short list met mogelijke CRM partijen.
    3. Proof of concept en finale keuze.
    4. Meer informatie CRM systeem selectie>>
  3. CRM invoering.
    1. Bepaling plan van aanpak
    2. Concrete invoering.
    3. Meer informatie invoering CRM>>

Afhankelijk van uw situatie wordt er een programma op maat gemaakt met een of meerdere CRM bouwstenen. Te allen tijde met als basis de specifieke CRM know how van uw business!

2) Best practise trainingsburo CRM op basis van all in one:

Als CRM systeem voor Trainingsbureau CRM all in one wordt in de basis SugarCRM meer informatie SugarCRM>> of ZohoCRM>> ingezet. Professionele online, webbased CRM systemen. The Best CRM zorgt ervoor dat ZohoCRM of SugarCRM op basis van de standaard functionaliteiten op maat wordt afgestemd op uw situatie. Alleen functionaliteiten die nodig zijn worden ingezet en op maat gemaakt.

2.1 Aanpak

Onderdelen van het traject zijn:

  • Kick off meeting en formeren werkgroep.
  • Met de werkgroep interactief bepaling van de processen, de flow & opzet Trainingsbureau CRM met advies en uiteenzetting voor de concrete vertaling met SugarCRM.
  • Detail inrichting. ZohoCRM of SugarCRM wordt op maat ingericht op basis van standaard functionaliteiten.
  • Bespreking van het ingerichte systeem met de werkgroep en fine tuning.
  • Interactieve uiteenzetting (training) van het ingerichte systeem met alle gebruikers.
  • Nazorg, optimalisatie.

Voor grote en complexere omgevingen bieden wij Trainingsburo Excellent. Een vast onderdeel hiervan is een procesanalyse en een invoering op basis van Organizational Behavior Management. Op een basis van een gratis intake gesprek bespreken we graag uw wensen en eisen. Meer informatie Excellent>>

2.2 Nazorg en services?

Hiertoe bieden we een CRM Strippenkaart. Op het moment dat CRM is opgeleverd is het zaak om het systeem succesvol te blijven ontwikkelen en in te zetten. Meer informatie over de CRM Strippenkaart>>

Meer Informatie?

Chat

Waar kan ik u mee helpen?