Qompassie

The Best CRM heeft voor Qompassie Reclamebureau CRM ingevoerd. Voor dit project beschrijft Lambert Kisteman, directeur van Qompassie wat de bijdrage van CRM kan zijn voor een reclamebureau. Lambert is gebruiker van Reclameburo CRM van het eerste uur.

Een drukke werkdag in september..

Bij bureau X gaat de telefoon en Willem, de medewerker van de binnendienst, neemt op. Een van de goede relaties wil een herdruk van de companyfolder met een paar wijzigingen in de adresgegevens. Maar het moet wel snel gebeuren want ze nemen de week erop deel aan een regionale beurs. Willem beloofd een en ander direct in gang te zetten en de verantwoordelijke accountmanager in te lichten. Terwijl hij de hoorn neerlegt steekt Mirjam, de junior DTP-ster, haar hoofd om de deur en roept: snel naar de kantine, er is gebak! Een van de collega’s is jarig geweest en trakteert. Tijdens het gezellige samenzijn licht Willem de accountmanager in over het telefoontje van de klant. Deze neemt de opdracht over en gaat ermee aan de slag.

Een dag voordat de beurs begint wordt er opnieuw gebeld door de relatie. Hij is woedend. Het drukwerk is afgeleverd, maar de adresgegevens zijn niet aangepast. En dat, terwijl hij toch duidelijk de gegevens heeft doorgegeven. Willem verdedigd zich door te zeggen dat hij het goed heeft doorgesproken met de accountmanager. De klant wil onmiddellijk worden doorverbonden. Ook de accountmanager krijgt de wind van voren. Hij beweert van Willem niet te hebben doorgekregen dat er iets gewijzigd moest worden. Dat werkt als een rode lap op een stier bij de klant. Hij wenst geen verdere zaken meer met dit bureau te doen.

Moraal van het verhaal.

Wanneer het bureau een goed CRM-systeem had gehad en Willem daar direct een telefoonnotitie in had gemaakt was dit probleem waarschijnlijk niet ontstaan. De wijzigingen zouden op papier hebben gestaan. De accountmanager had een briefing gekregen op een moment dat hij niet werd afgeleid door het gezellige samenzijn. Er zou geen welles-nietes ruzie zijn ontstaan tussen Willem en de accountmanager. De klant zou op tijd het juiste drukwerk ontvangen hebben en nog steeds een goede relatie zijn.

Een goed CRM-systeem, op de juiste manier ingericht en op het bedrijf afgestemd voorkomt miscommunicatie en onnodig, dubbel werk. Als het op de juiste manier wordt gebruikt is het een effectief en efficiënt marketinginstrument dat een organisatie een kwalitatief goede uitstraling geeft en verkoop bevorderend werkt. Als gebruiker van Sugar CRM is Qompassie heel enthousiast over het gebruiksgemak en de vele mogelijkheden die het systeem biedt. Een bijkomend voordeel is de gebruiksvriendelijkheid. Geen tijdrovende cursussen en dure trainingen, alles spreekt voor zich en kan in een paar uur geleerd worden.

 

 

The Best CRM.
Passionate about delighted customers

Ik begeleid bedrijven met de transformatie naar klantgericht ondernemen. Dit doe ik door de Klant centraal te stellen in de bedrijfsvoering. In mijn visie is CRM / customer experience samenwerking met de klant als verbindend perspectief, ondersteund door de juiste (CRM) technologie. Het effect? Een flexibele organisatie met lagere kosten, betere resultaten én loyale en betrokken klanten.

Chat

Waar kan ik u mee helpen?