Culturele instelling

Optimalisatie bestaand CRM systeem. Anoniem

De case

Een Europese culturele instelling werkte met een verouderd CRM systeem. Het systeem was technologisch verouderd en daarnaast voldeed het qua werkwijze niet meer aan de bedrijfsvoering vandaag de dag. Dit had mede tot gevolg dat de gebruikersacceptatie klein was en het systeem maar beperkt werd ingezet. Hierdoor had het systeem een beperkte bijdrage aan de bedrijfsvoering.

De organisatie stond aan de vooravond van een efficiency slag, professionalisering van de bedrijfsvoering als optimalisatie van de werkprocessen,

De oplossing

Er is gekozen voor een gefaseerde aanpak met de volgende fasen:

  •  Analyse. Studie van de gewenste situatie, huidige situatie en plan van aanpak om van de huidige naar de gewenste situatie te komen.
  • Technology refresh. Opwaardering naar de nieuwste release. Als topic veel, eveneens verouderd, maatwerk zonder een gedegen documentatie. Maatwerk dat op diverse manieren was ontwikkeld zonder een eenduidige aanpak. De diverse maatwerk onderdelen zijn omgezet in modules die simpel in en uit te “pluggen” zijn. Hiermee kan het CRM systeem voor de toekomst eenvoudig worden opgewaardeerd naar een nieuwe versie: maatwerk modules los koppelen, nieuw release installeren en de maatwerk modules weer inschakelen.
  • CRM systeemintegratie. Integratie met Google Apps, Social Media, de website met de diverse formulieren van de diverse landingspagina’s als API’s met derde systemen.
  • Training voor de superusers.
  • Service en nazorg vanuit de CRM strippenkaart.

Onderdelen van de oplossing

  • Procesanalyse voor de flow in de geoptimaliseerde werkwijze.
  • Technology refresh met omzetting van los maatwerk in goed te beheren modules.
  • Directe koppeling van de website – voor de diverse stakeholders op de diverse landingspagina’s – met SugarCRM.
  • Integratie Social Media.
  • Aanpassing SugarCRM voor de geoptimaliseerde werkwijze.
  • Inzet van SugarCRM voor het beheer en de administratie van diverse activiteiten van de stakeholders.

 

The Best CRM.
Passionate about delighted customers

Ik begeleid bedrijven met de transformatie naar klantgericht ondernemen. Dit doe ik door de Klant centraal te stellen in de bedrijfsvoering. In mijn visie is CRM / customer experience samenwerking met de klant als verbindend perspectief, ondersteund door de juiste (CRM) technologie. Het effect? Een flexibele organisatie met lagere kosten, betere resultaten én loyale en betrokken klanten.

Chat

Waar kan ik u mee helpen?