Case Pudding Locaties

De Pudding Locaties met CRM & SugarCRM klaar voor de toekomst als hét eventbureau van Groningen & omstreken.

De case

De Pudding heeft sinds de oprichting in 2005 al meer dan 1.000 evenementen verzorgd: van vergadering en symposium tot cultureel festival, van huwelijksfeest tot bedrijfsuitje of galadiner. Werden deze evenementen in het verleden met name georganiseerd in de Puddingfabriek zelf, vandaag de dag worden deze steeds vaker in uiteenlopende – maar altijd bijzondere – locaties in Groningen & omgeving georganiseerd.

Om de groei en bloei als hét eventbureau van Groningen verder te faciliteren, heeft De Pudding in 2013 The Best CRM ingeschakeld voor de implementatie van een nieuw CRM-systeem voor het nieuwe label van De Pudding: “De Pudding Locaties”.

Deze caseomschrijving gaat in op de keuze voor SugarCRM en de samenwerking met The Best CRM.

Wat was voor De Pudding de aanleiding om op zoek te gaan naar een CRM-systeem?

De Pudding is in de afgelopen jaren sterk gegroeid. Zowel qua omvang als de diversiteit aan events en locaties. De processen en systemen zijn hierbij niet altijd 1 op 1 meegegroeid. Om De Pudding klaar te maken voor de verdere groei van de onderneming is besloten tot de invoering van CRM voor het nieuwe label: Pudding Locaties.

Waarom is de keuze gevallen op SugarCRM?

De Pudding was op zoek naar een flexibel CRM-systeem dat de bedrijfsvoering – commercieel als projectmatig – optimaal kan ondersteunen. Vanuit een verkennend marktonderzoek is de keuze gemaakt voor SugarCRM als het CRM systeem. Vervolgens is De Pudding op zoek gegaan naar een implementatiepartner voor CRM met SugarCRM en heeft de keuze gemaakt voor The Best CRM.

Hoe is de samenwerking verlopen?

De Pudding was een van de eerste gebruikers van de nieuwste versie van SugarCRM, versie 7. Een nieuwe versie geeft altijd wat implicaties, maar vanuit een nauwe en praktische samenwerking zijn deze voortvarend opgepakt. Als ideale routing van aanvraag tot en met overeenkomst was initieel als oplossing bedacht om het web formulier – met de aanvraag – in te zetten en deze te integreren met CRM. Vanuit de praktijk bleek dit niet optimaal te werken. Er is nu gekozen om aanvragen vanuit het email programma te behandelen. Hiertoe is het email programma treffend geïntegreerd met CRM.

Vanuit de nauwe samenwerking bedroeg de totale doorlooptijd – van procesbepaling via inrichting & CRM systeemintegratie tot en met de oplevering – 6 weken. Het systeem was per 1 januari 2014 geheel operationeel.

Wat heeft het opgeleverd?

Rust en overzicht, geen tijd verloren laten gaan met het zoeken naar informatie maar alle tijd en energie voor de klant en de verdere groei van de onderneming. Met de invoering van CRM heeft De Pudding een toekomstgerichte professionaliseringsslag gemaakt!

Toekomst

Vanuit het succes was de eerste prioriteit de “voorkant”, het geheel van de commerciële en marketing activiteiten. De teams voor de productie c.q. de realisatie van de events, hebben inmiddels ook de eerste stappen gezet met het werken met een centraal CRM systeem en zullen dit voor de toekomst verder doortrekken. Verder staan nog op de rol de integratie met het financiële systeem en een aantal deelprocessen als het offertebeheer.

 

The Best CRM.
Passionate about delighted customers

Ik begeleid bedrijven met de transformatie naar klantgericht ondernemen. Dit doe ik door de Klant centraal te stellen in de bedrijfsvoering. In mijn visie is CRM / customer experience samenwerking met de klant als verbindend perspectief, ondersteund door de juiste (CRM) technologie. Het effect? Een flexibele organisatie met lagere kosten, betere resultaten én loyale en betrokken klanten.

Chat

Waar kan ik u mee helpen?