U staat aan de vooravond van de bepaling en invoering van CRM, Klantgericht ondernemen , de optimalisatie van de Customer Journey en haar touchpoints. U heeft zelf niet de mogelijkheden in huis om dit vorm te geven:
- Kennis: de ontwikkelingen in het – specialistische – CRM vakgebied gaan hard: op het gebied van strategie als technologie (CRM Systemen.)
- Ervaring: een inzet met een frisse blik om het (vastgelopen) vraagstuk in het juiste perspectief te plaatsen met een hieraan gekoppelde resultaat gerichte (verander)aanpak.
De oplossing: Interim CRM Manager.
Bij klantgericht ondernemen staat de klant centraal. Dit vraagt om een andere wijze van organisatie inrichting en aansturing met de klant als het kloppend hart van de onderneming. De invoering van klantgericht ondernemen is een organisatieverandering:
- Bepaling CRM visie en strategie. CRM Strategie>>
- Bepaling klantgerichte en efficiente processen. Customer journey en haar touchpoints>>
- Implementatie: de invoering en doorvoering inclusief het doorvoeren van de gewenste gedragsontwikkeling.
Aanpak op hoofdlijnen
De invoering van een CRM strategie is geen sinecure, in veel gevallen een complexe operatie. Is mijn organisatie er klaar voor, welke stappen moet ik nemen? Hoe richt ik de organisatie in? Op welke wijze realiseer ik een betrokken gedragsontwikkeling? Welke CRM software moet ik aanschaffen?
- Uw CRM vraagstuk in detail doorspreken: reflectie, toetsing en analyse.
- Bepaling aanpak op maat: welke wijze (agile), inrichting CRM organisatie (eigenaarschap), change management.
- Projectplan: welke onderdelen (business case, deliverables), projectinrichting en besturing.
- Executie: realisatie projectplan, invulling geven aan het change management programma.
- Nazorg: borging.
De aanpak is pragmatisch en resultaat gericht. Vooraf worden heldere afspraken gemaakt over de doelstelling, de te realiseren resultaten en op welke wijze deze gerealiseerd dienen te worden. Dit alles voor het vast overeengekomen bedrag per maand. Geen verrassingen! Voor een gedegen kennisoverdracht naar uw onderneming wordt vanzelfsprekend gezorgd.
Meer weten? Graag kom ik een keer koffie drinken om van gedachten te wisselen over uw CRM uitdaging.
Meer weten?
- Meer informatie Interim CRM manager>>
- Delen van deze informatie: