Post van gastblogger Rob Berting. Rob is een ervaren commercieel manager die in bijna 30 jaar, nationaal als internationaal, heeft bewezen bij bedrijven als Exact, Logica en Dun & Bradstreet dat oprechte interesse in de interne (medewerkers) en externe klant zich automatisch terug vertaalt in commercieel succes. Tegenwoordig ondersteunt hij bedrijven met advies en daad om de elementen van INTERESSE tot wasdom te laten komen.

INTERESSE?

De laatste jaren wordt er veel geïnvesteerd in on-line marketing en achterliggende CRM-systemen. Absoluut noodzakelijk om effectief en efficient klantgestuurd te ondernemen. Echter, vaak ontbreekt het aan substantieel commercieel succes. Bedrijven en personen worden belaagd met informatie over producten door middel van aanbiedingen via alle mogelijke kanalen (sociaal media, nieuwsbrieven, traditionele marketing). Verkopers hikken tegen hoge doelstellingen aan, en klanten voelen zich door veel leveranciers onbegrepen of na de uiteindelijke koop in de steek gelaten.

Is er dan zoveel veranderd in de huidige businesswereld? Absoluut niet! Wat echter onbedoeld wordt vergeten is dat mensen uiteindelijk elke koopbeslissing maken op basis van het onderbuikgevoel. De leverancier dient op het juiste moment commercieel in te spelen op een al dan niet sluimerende behoefte. Niet door de prospect te bestoken met ongevraagde informatie, maar door gedoseerd het contact tot wasdom te laten komen.

HOE wordt dat commerciële succes dan uiteindelijk bereikt? Door authentiek gedrag en oprechte INTERESSE in de prospect en uiteindelijke klant gedurende elke fase in de relatie.

Onderdelen en gebruik van INTERESSE

INTERESSE vat de 9 voorwaarden die gezamenlijk  – op het juiste moment ingezet – een garantie zijn voor commercieel succes en een tevreden klantenkring.

I  :  Investeer in uitmuntende data over de gewenste doelgroepen in een modern Customer Relationship Management systeem.

N  :  Nurture de van jouw dienst / product onwetende klant van een onbekende prospect via een tevreden naar een betrokken klant. Maak gebruik van de ongekende mogelijkheden van moderne marketinganalyse technieken binnen CRM en Marketing systemen.

T  :  Traffic is de basis voor het ontstaan van een relatie. Gebuik de online en offline netwerk mogelijkheden om elkaar te leren kennen. Blijf communiceren.

E  :  Ervaringen van andere klanten zijn cruciaal bij het vormen van een mening over het bedrijf en het uiteindelijke imago dat bij het merk blijft hangen.

R  :  Relatie-management, de basis van CRM als waardestrategie,  kan alleen werken met OPRECHTE interesse in de uiteindelijke klant.

E  :  Enthousiasme is de sleutel tot succes. Ooit wel eens iets van een chagrijnig iemand gekocht? Zorg dat het hele bedrijf enthousiasme uitstraalt in gedrag en uitingen.

S  :  Sales professionaliseren door relationeel sterke onderhandelaars in te huren die verwachtingen weten te benoemen en te overtreffen.

S  :  Service verlenen op elk gewenst moment is bepalend voor de duur van de relatie.

E  :  Evenredig tijd, geld en aandacht besteden op het juiste moment in de ontwikkeling van een relatie bepaalt het uiteindelijke commerciële succes.

Aan de slag!

Voldoet uw commerciële organisatie aan al deze voorwaarden voor een gewenst resultaat? Leuk om zelf deze uitdaging aan te gaan. Succes gegarandeerd! Met minder kosten en meer plezier commercieel succes behalen willen we immers allemaal.

Meer weten?

  • Neem contact met ons op
    • Contactformulier The Best CRM
    • The Best CRM: +318771370 | Rob Berting +31650630840
  • Deel deze informatie: