Zes tips voor succesvol klantgericht ondernemen.

Klantgericht ondernemen? Met alleen het product, dienst of service maak je vandaag de dag niet langer het onderscheid. Een optimale klantbeleving is daarentegen cruciaal voor de continuïteit. Dit staat dan ook bij veel organisaties hoog op de agenda. Hoe pak je dat nu...

The Best CRM Update november 2017

Geachte lezer, Het jaar is weer voorbij gevlogen! De laatste CRM update van dit jaar. Met in deze update: Is uw organisatie klaar voor de nieuwe privacy wetgeving? In de rubriek Uitgelicht, Teamleader CRM. Met Omnichannel CRM succesvol ondernemen. Alvast fijne...

The Best CRM Update juni 2017

Geachte lezer, De laatste CRM update voor de zomervakantie. Met in deze update: Het CRM Groeimodel. Van CRM via Customer Experience naar Customer Centric. De Gouden CRM Driehoek. De 4 te nemen hordes voor succesvol CRM. In de rubriek uitgelicht, ZohoCRM. Lees snel...

Whitepaper CRM. De “R” in Customer Relationship Management strategie

Customer Relationship Management (CRM) is actueler dan ooit. De klant stelt vandaag de dag hoge eisen aan een bedrijf of instelling. Worden de klant verwachtingen niet waar gemaakt, dan stroomt de klant weer uit. De consequenties van een uitstromende klant zijn groot,...

Microsoft Dynamics 365 CRM. Van de 2011 naar de meest actuele 365 Customer Engagement versie (v9)

CRM systemen hebben in de afgelopen jaren grote ontwikkelingen doorgemaakt; op het vlak van de user interface, connectiviteit, mobiliteit en big data & social media. Vanuit eindgebruikers perspectief zijn de ontwikkelingen op het vlak van de user interface van...

Online CRM, online succes!

Online CRM wordt nog beperkt toegepast in het bedrijfsleven. Dit terwijl het een fantastische tool is om efficiënt en effectief online leads te genereren. In dit artikel gaat gastblogger Frank Husmann in op wat online CRM is en biedt een concrete tool om hier direct...

The Best CRM Update mei 2015: Klantgericht ondernemen 2015 | Verrassende Verbindingen | Real life klantgericht ondernemen | Nieuws CRM systemen

Geachte lezer, 2015 is door The Best CRM uitgeroepen als het jaar van de klant! In deze update, veel nieuws over klantgericht ondernemen anno 2015: in een post worden 7 tips uiteengezet om vandaag de dag effectief en efficient klantgericht te ondernemen. Ronald...
CRM 2015: 7 tips om effectief en efficiënt klantgestuurd te ondernemen.

CRM 2015: 7 tips om effectief en efficiënt klantgestuurd te ondernemen.

De economie klimt uit het dal, investeringen nemen weer toe. De ontwikkelingen met het Internet & Social Media gaan razend snel. Klanten zijn vandaag de dag bewust en kritisch. Op welke wijze we de klant vandaag de dag bedienen hangt meer af van de context, dan...
Welk CRM systeem past het beste bij uw onderneming?

Welk CRM systeem past het beste bij uw onderneming?

U bent op zoek naar een CRM oplossing. Maar, er zijn nogal wat CRM systemen te koop. Hoe hier nu een keuze in te maken? Wat is de bijdrage van een CRM oplossing, voor welke processen? Zijn met een CRM oplossing uw klanten beter te bedienen? Staan alle neuzen dezelfde...

Prijsverhoging SugarCRM per 1 januari 2015

Nieuwe prijzen SugarCRM Professional Edition, prijsverhoging met $ 5 van $ 35 tot $ 40 / gebruiker / maand. Sugar Enterprise Edition, prijsverhoging met $ 5 van $ 60 tot $ 65 / gebruiker / maand. Ook met deze prijsstijging, biedt SugarCRM nog steeds de meest...

The Best CRM update 2015. Klantgericht ondernemen anno 2015. The Best CRM gastspreker RTL Z.

  The Best CRM® Update januari 2015 Geachte lezer, 2015 is door The Best CRM uitgeroepen als het jaar van de klant! Klanten hebben anno 2015 een significant hogere klantverwachting dan een paar jaar geleden, maar veel bedrijven en instellingen kunnen deze verwachting...

The Best CRM update: CRM in one day, 5 jaar The Best CRM

  The Best CRM® Update september 2014 Geachte lezer,Noteer vast in je agenda, donderdag 18 september CRM in one day. Meer informatie in deze update.The Best CRM® is dit jaar 5 jaar geworden, samenvatting van 5 jaar CRM.Lang gezocht, maar gevonden: een fraaie CRM...
5 jaar The Best CRM®. 5 jaar CRM projecten volgens de 7 wijze W’s.

5 jaar The Best CRM®. 5 jaar CRM projecten volgens de 7 wijze W’s.

Vanuit 20 jaar Customer Relationship Management (CRM) ervaring als werknemer, ben ik in 2009 zelfstandig CRM professional geworden en gestart met The Best CRM®. Anno 2014 is The Best CRM alweer 5 jaar actief met CRM advies & CRM projecten. In de afgelopen 5 jaar...
Telefonie en SugarCRM integratie

Telefonie en SugarCRM integratie

Wilt u voordat u de telefoon opneemt in uw scherm zien welk contactpersoon er belt, van welk bedrijf en wat de laatste bel notitie is die u of collega heeft gemaakt? Wilt u niet meer eindeloos zelf telefoonnummers intoetsen maar gebruik maken van een simpele...
CRM in one day 2014. Ook dit jaar is The Best CRM een van de sponsors.

CRM in one day 2014. Ook dit jaar is The Best CRM een van de sponsors.

In één studiedag bijgepraat worden over de laatste strategieën, praktijkervaringen en trends op het gebied van klantstrategie, klantrelaties en klantcontact? Kom donderdag 18 september 2014 naar de studiedag Klantgericht Management, CRM & Customer Experience in 1...
The Best CRM Update: CRM & Sales automation | CRM & Marketing automation | CRM & meten is weten | Mei 2014

The Best CRM Update: CRM & Sales automation | CRM & Marketing automation | CRM & meten is weten | Mei 2014

  The Best CRM Update mei 2014 Beste lezer,Sales automation & marketing automation zijn de belangrijkste onderdelen van een CRM oplossing. Wat is het, hoe passen we dit toe? Wat zijn de laatste ontwikkelingen? Hoe vertalen we dit concreet in een CRM oplossing?...

CRM & meten is weten. Een CRM oplossing als klant kennismanagement systeem. Wat kunnen we meten op welke wijze?

Moderne CRM systemen als Oracle Cx, SugarCRM, Microsoft Dynamics CRM, SalesForce evolueren van klant informatiesystemen tot klant kennismanagement systemen. We “voeden” CRM systemen met alle mogelijke informatie. Van oudsher op basis wat handmatig wordt ingevoerd als...
The Best CRM Update: CRM & Sales automation | CRM & Marketing automation | CRM & meten is weten | Mei 2014

De laatste ontwikkelingen met CRM & Marketing Automation. Hoe anticiperen SugarCRM, Microsoft Dynamics CRM en andere grote CRM vendors hierop?

Van oudsher zijn CRM vendors sterk in Sales Force Automation en Service Automation maar minder sterk in Marketing Automation: zeker, de meer traditionele marketing processen – als het voeren van (web, print, email) campagnes – zijn uitstekend te voeren met...

Sales methodiek, verkoopproces en de relatie met CRM. Praktische voorbeelden met Microsoft Dynamics CRM en SugarCRM.

Het verkoopproces en salesmethodieken zijn twee verschillende zaken! Deze twee zaken worden dan ook op een andere wijze in een Customer Relationship Management (CRM) systeem vertaald. Het verkoopproces? De uiteindelijke inrichting van de processen, welke functies...

The Best CRM Update februari 2014

  The Best CRM Update februari 2014 Geacht lezer, 2014, een aantrekkende economie of een nieuwe werkelijkheid? Waar staan we voor en waar kiezen we voor. CRM als waarde strategie om efficiënt & effectief klantgestuurd te ondernemen?In deze update gaan we in op...
Een CRM oplossing, is dat wat voor mijn onderneming, stichting of overheidsorgaan?

Een CRM oplossing, is dat wat voor mijn onderneming, stichting of overheidsorgaan?

Met een Customer Relationship Management (CRM) als waarde strategie effectief & efficiënt klantgericht ondernemen. CRM bestaat in de basis uit een CRM visie & strategie en de technologie: de CRM software voor het voeren van de klantprocessen en het centraal...
SugarCRM Release notes 7.1.0. De nieuwe user interface.

SugarCRM Release notes 7.1.0. De nieuwe user interface.

CRM systemen hebben in de afgelopen jaren grote ontwikkelingen doorgemaakt: op het vlak van de user interface, connectiviteit, mobiliteit en sociale media. Deze ontwikkelingen lopen parallel met de opmars van respectievelijk het gebruik van smartphones, tablets en...
SugarCRM Release notes 7.1.5. De belangrijkste verbeteringen, optimalisaties en bug fixes en alles over de project module v7 en intern SocialCRM.

SugarCRM Release notes 7.1.5. De belangrijkste verbeteringen, optimalisaties en bug fixes en alles over de project module v7 en intern SocialCRM.

SugarCRM Professional Editie 7.1.5 is nu beschikbaar voor zowel On Demand gebruik als voor bestaande Sugar 6.7 gebruikers om over te gaan op versie 7: in Q1 wordt er een aanvang gemaakt om bestaande On demand klanten op te gaan waarderen naar versie 7.1.5....
Doe email in de ban & blijf gelijkertijd werken met je favoriete email & agenda programma gekoppeld met SugarCRM

Doe email in de ban & blijf gelijkertijd werken met je favoriete email & agenda programma gekoppeld met SugarCRM

Doe email in de ban en blijf gelijkertijd werken met je favoriete email & agenda programma gekoppeld met SugarCRM. Dat klinkt tegenstrijdig, of toch niet? Lees snel verder! Email als middel, geen doel! Ik schreef het al eerder. – post doe email in de ban-...

SugarCRM v7. Alle ins en outs van SugarCRM versie 7, de meest innovatieve versie van SugarCRM tot nu toe!

Als CRM professional kijk ik kritisch naar alles wat CRM gerelateerd is. Mijn persoonlijke Customer experience – de belevenis, het gedrag van personeel in een winkel, ervaring met een call center – en zo ook CRM systemen. Als leidend voorwerp voor deze blogpost,...

The Best CRM Update augustus 2013

  The Best CRM Update augustus  2013 Geachte lezer, De zomervakantie zit er (bijna) weer op. Nog 4 maanden te gaan in 2013, tijd voor de eindsprint! Ter inspiratie voor de eindsprint in deze update: CRM in one day 2013, alles op een rijtje met SugarCRM versie 7 en CRM...

Ondernemen in 2013 deel 2.

Ondernemen in 2013 deel 2. Deel 2 van ondernemen in 2013 gaat in op Waarde creatie en Radicaal management anno 2013. Deel 1 gaat in op ontwikkelingen op het vlak van dienst / product markt combinaties, sociale innovatie en de context met klantgericht ondernemen....

Update The Best CRM december 2012

  The Best CRM Laatste Update 2012 Beste bezoeker,2012 is alweer bijna ten einde. Tijd om terug te blikken. Mijn dank gaat uit naar de samenwerking met klanten, samenwerkingspartners en andere betrokkenen. En tijd om vooruit te blikken. In deze nieuwsbrief diverse...
Ondernemen in 2013 deel 1. Crisis dwingt tot investeren in nieuwe klanten & markten, nieuwe diensten en sociale innovatie. Context met klantgericht ondernemen.

Ondernemen in 2013 deel 1. Crisis dwingt tot investeren in nieuwe klanten & markten, nieuwe diensten en sociale innovatie. Context met klantgericht ondernemen.

Ondernemen in 2013 deel 1. Crisis dwingt tot investeren in nieuwe klanten & markten, nieuwe diensten en sociale innovatie. Wat is de context met klantgericht ondernemen? Deel 1 gaat over ontwikkelingen op het vlak van dienst / product markt combinaties, sociale...

The Best CRM Extra Update oktober 2012

    The Best CRM Extra Update  Geachte lezer,We hebben zoveel nieuws te melden dat er een extra Update is uitgekomen! In deze extra editie: gratis “Tom Tom voor sales”, App om slimmer te verkopen. Gratis CRM Quick Scan. CRM Workshops & interessante...
Ondernemen in 2013. Investeer nu in klantbehoud en efficientie

Ondernemen in 2013. Investeer nu in klantbehoud en efficientie

Hoewel het economisch beeld van 2013 nog “koffiedik” kijken is zal ook in 2013 de markt nog taai zijn. Investeer nu in een heldere CRM strategie & CRM systeem om in 2013 met succes invulling te geven aan klantbehoud en efficiëntie. CRM 2013,...

Doe email in de ban! Slimmer werken door CRM ipv email in te zetten. Vertaling met SugarCRM

Van middel via doel tot het de gehele dag checken op nieuwe e-mailtjes. We zijn de hele dag – dezelfde – informatie tig keer aan het rondpompen. Hetzelfde document gaat met de nodige CC en BCC zomaar 10 keer of meer rond en iedereen slaat deze email weer op in zijn of...
I am in Love with my customers!

I am in Love with my customers!

Vrij vertaald om je klanten geven en met toewijding voor je klanten werken. Oftewel Klantgericht Ondernemen! Are we still in Love with our customers in deze – turbulente – tijden? KlantGericht Ondernemen In deze tijden geniet KlantGericht Ondernemen een...
CRM en klantgericht ondernemen, recept voor een duurzaam concurrentievoordeel?

CRM en klantgericht ondernemen, recept voor een duurzaam concurrentievoordeel?

De essentie van Customer Relations Management is klantgericht ondernemen. Er is geen eenduidige definitie te bedenken voor klantgericht ondernemen of CRM. Ieder bedrijf heeft haar eigen kernwaarden & activiteiten. In basis is CRM, vanuit de gehele onderneming als...

Best Practise Worfklows. Bijdrage Workflows aan klantgericht ondernemen? Met de inzet van workflows ondernemen vanuit Rust & overzicht. Voor MKB als klein zakelijke dienstverleners en de vertaling met SugarCRM.

Deze post gaat in op de bijdrage van Workflows aan klantgericht ondernemen en op welke wijze workflows het mogelijk maakt om te ondernemen vanuit Rust & overzicht . Voor MKB als klein zakelijke dienstverleners en de vertaling met SugarCRM. “Workflows”,...

Best Practise Mobile CRM.

“Mobile CRM” is volgens analisten een van belangrijkste CRM trends. Als je googled op “mobile CRM” dan zie je bij de eerste zoekresultaten alle mogelijke berichten van CRM Vendors. Oftewel, Mobile CRM bekeken vanuit het perspectief van de “techniek”....